Acasă Legislație și Jurisprudență Buletin de identitate digital și a servicii notariale electronice, adoptate de Guvernul Ciolacu

Buletin de identitate digital și a servicii notariale electronice, adoptate de Guvernul Ciolacu

0
Buletin de identitate digital și a servicii notariale electronice, adoptate de Guvernul Ciolacu
Carte identitate. FOTO/Colaj PIXABAY

Ministerul Justiţiei anunţă că în şedinţa de Guvern de jo, 14 noiembrie,i s-a adoptat Proiectul de Lege privind activitatea notarială electronică, proiect iniţiat de Ministerul Justiţiei, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi Autoritatea pentru Digitalizarea României.

”Este un proiect de lege profund inovator pentru activitatea notarială electronică, prin care Ministerul Justiţiei, ca iniţiator, urmăreşte să vină în sprijinul cetăţenilor. Oamenilor care apelează la notari le va fi mai uşor. Multe acte notariale vor fi încheiate digital. În prezent, notarul public colectează documentele de la client, întocmeşte actele în format fizic, care se semnează în faţa lui. Apoi, acestea sunt scanate şi semnate electronic pentru a fi transmise la înregistrare în arhivele electronice notariale şi în registrele publice. Deşi, până în prezent, notarii lucrau digital cu registrele publice (Cadastrul, ANAF, Depozitarul Central), în relaţia notar – client nu exista această dimensiune. Aşadar, era necesar să facem paşi şi pentru digitalizarea relaţiei notar – client”, a precizat Alina Gorghiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.